SPIS TREŚCI
Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9
DOSKONALENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – SYSTEMOWE WSPARCIE KADRY DYDAKTYCZNEJ
Andrzej Kurkiewicz
Program MNiSW „Doskonałość dydaktyczna uczelni” jako element wsparcia jakości kształcenia w szkołach wyższych 15
Joanna Mytnik
Centrum Nowoczesnej Edukacji: systemowe wsparcie nauczycieli akademickich – dobre praktyki z Politechniki Gdańskiej 21
Izabela Senderacka, Anna Falkowska
Realizacja projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” na Politechnice Białostockiej – podsumowanie 33
Joanna Miłosz-Bartczak
Podsumowanie realizacji projektu ,,Doskonałość dydaktyczna uczelni’’ na Politechnice Łódzkiej 43
Dorota Kołodyńska, Alicja Borzęcka-Szajner
„Doskonałość dydaktyczna uczelni” – dobre praktyki w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej 51
Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska, Mirosław Jarosiński
Doskonalenie jakości kształcenia oparte na niestandardowym zbieraniu feedbacku. Wywiady ze studentami jako uzupełnienie informacji zwrotnej na temat prowadzonych zajęć 65
Iwona Maciejowska, Aleksandra Lis, Michał Woźniakiewicz, Bartosz Trzewik
Wsparcie rozwoju kompetencji kadry kształcącej wydziałów ścisłych, przyrodniczych i technicznych – ambasadorzy i szkoły letnie w projekcie STEM-CPD@EUni 79
Bartosz Trzewik, Michał Woźniakiewicz, Iwona Maciejowska, Aleksandra Lis
Wsparcie rozwoju kompetencji kadry kształcącej wydziałów ścisłych, przyrodniczych i technicznych – kursy MOOC jako rezultat projektu STEM-CPD@EUni 93
Walentyna Wróblewska
Refleksje nad studiowaniem w świetle wypowiedzi studentów 105
DOBROSTAN NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELEK AKADEMICKICH
Anna Sajdak-Burska
Indywidualne wsparcie nauczyciela akademickiego. Konteksty teoretyczne i działania praktyczne w Uniwersytecie Jagiellońskim 121
Anna Wach, Joanna Furmańczyk
Wypalenie zawodowe nauczycieli akademickich jako syndrom obecnych czasów 135
Diana Saniewska
Postrzeganie nauczycieli akademickich z niepełnosprawnością ruchową.
Rekonesans statystyczny i (auto)etnograficzny 151
Marek Małolepszy
Nagrody dydaktyczne dla nauczycieli akademickich – propozycja kryteriów 169
DYDAKTYKA AKADEMICKA I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA – PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI
Wojciech Pudło
Sztuczna inteligencja. Wyzwania dla edukacji 181
Anna Grygoruk
Wykorzystanie technologii VR w procesie kształcenia pedagogów. Wnioski z pilotażu 193
Agnieszka Kamisznikow
“Problem-based learning” na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu – analiza pilotażu i wnioski na przyszłość 213
Kamilla Noworól
Mentoring i tutoring w dydaktyce na kierunkach ogólnoakademickich w zakresie zarządzania 227
Monika K. Franczak-Rogowska, Łukasz Szeleszczuk, Joanna Kolmas
Projekt DOMINOS – nowe podejście do egzaminów OSCE 239
Marek Niechwiej
Przygotowanie do zawodu dziennikarza – opis i analiza praktyki dydaktycznej 251