SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE (od Redaktorów)
WKLEJKA KOLOROWA (1 str. )
ANEKS 1
ANEKS 2
1. Hanna Kowalska-Stus Tradycja i modernizm w prawosławiu rosyjskim
2. Monika Madej-Cetnarowska Mesjanistyczny styl myślowy w epoce Srebrnego Wieku
3. Izabella Malej W pułapce płci. Błok i Strindberg
4. Ewa Komorowska Barwa żółta i złota w twórczości poetyckiej Konstantina Dmitrijewicza Balmonta
5. Małgorzata Abassy Dylematy rosyjskiej inteligencji w epoce Srebrnego Wieku. „Srebrny gołąb” Andrieja Biełego
6. Anna Gildner „Miłosierdzie” Nikołaja Rericha w pejzażu dramaturgii modernistycznej
7. Jakub Sadowski Пощечина общественному вкусу как порождение Луи Дагера, или о переосмыслении роли художника в европейском искусстве
8. Michał Bohun Kontrrewolucja nihilizmu. Maksym Gorki i spór o „Biesy”
9. Anna Woźniak Pochwała nieoczywistości. Z historii relacji twórczych i personalnych Aleksego Riemizowa i Lwa Szestowa
10. Andrzej Dudek Sztuka jako probierz stanu kultury w refleksji Władimira Weidlego
11. Grzegorz Ojcewicz „Ostatni Rzymianie” Jurija Daniłowa (Jelizawiety Skobcowej) jako studium o literaturze Srebrnego Wieku i polemika z Antonem Krajnim (Zinaidą Gippius)
12. Marcin Ziomek Filozoficzne aspekty symbolizmu rosyjskiego
13. Urszula Trojanowska Bohater pomiędzy dwoma światami. Symbolistyczne dziedzictwo w prozie Jeleny Dołgopiat
14. Olga Lewandowska Anna Achmatowa w oczach wybranych twórców polskich
15. Aleksandra Brzuzy Наследие Марины Цветаевой в творчестве Светланы Сургановой
16. Irina Romańska Мифологические и религиозные мотивы в рассказе Бориса Екимова „Возвращение”