SPIS TREŚCI
Wstęp 7
1. Założenia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności oraz koncepcji zrównoważonego rozwoju 13
Wprowadzenie 13
1.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju 14
1.2. Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju 24
1.3. Działalność społeczna organizacji 42
1.4. Badania i oceny społecznej odpowiedzialności organizacji w Polsce 45
1.5. Zaangażowanie sektora MŚP w działania społecznie odpowiedzialne 49
2. Edukacja społecznie odpowiedzialna 63
Wprowadzenie 63
2.1. Miejsce i rola pracownika odpowiedzialnego za CSR w przedsiębiorstwie.... 64
2.2. Potrzeba doskonalenia pracowników w zakresie społecznej odpowiedzialności 71
2.3. Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność organizacji w procesie edukacji 73
2.4. Model fińskiej edukacji jako jeden z elementów benchmarkingu 77
2.5. Nowy wymiar polskiej edukacji uwzględniający zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność 79
2.6. Rola kompetentnego nauczyciela 81
2.7. Stan polskiej edukacji na tle potrzeb rynku pracy 82
2.8. Społeczna odpowiedzialność w praktyce uczelni wyższych 86
2.9. Wyzwania edukacji zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej w obliczu zmian otoczenia 92
3. Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w aspekcie wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw 95
Wprowadzenie 95
3.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstw 98
3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 106
3.3. Koncepcja społecznej odpowiedzialności jako źródło przewagi konkurencyjnej 111
3.4. Znaczenie interesariuszy w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w modelu CSR 116
3.5. Rola giełdy papierów wartościowych i indeksów społecznej odpowiedzialności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych 140
Podsumowanie 147
Bibliografia 151
Spis tabel 165
Spis rycin 166