EN
Okładka Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006 Data premiery: 10.09.2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN (pdf): 978-83-233-8010-8
Tagi:
USA

POLECANE KSIĄŻKI

Marc Hartzman

Wielka księga Marsa

(Oprawa twarda)

68,00 zł
54,40 zł
red. John R. Weisz, Alan Kazdin

Metody w psychoterapii dzieci i młodzieży oparte na dowodach

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

105,00 zł
78,75 zł
Claire L. Evans

Pionierki Internetu

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

47,99 zł
38,39 zł
Okładka książki Radzić sobie z rakiem
Elizabeth Cohn Stuntz, Marsha M. Linehan

Radzić sobie z rakiem

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

43,50 zł
30,45 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Dzikie pomysły natury
Kristy Hamilton

Dzikie pomysły natury

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

64,99 zł
51,99 zł
Okładka książki Separacje
red. Bogusława Piasecka , Katarzyna Morajda

Separacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,90 zł
39,12 zł
Okładka książki Rozwój dziecka i teoria poliwagalna
Marilyn R. Sanders , George S. Thompson

Rozwój dziecka i teoria poliwagalna

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

67,99 zł
50,99 zł
Okładka książki Progress in Latin America (in the post-Covid reality)
47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Źródła i sensy
red. Justyna Kiliańczyk-Zięba , Magdalena Komorowska

Źródła i sensy

( Oprawa twarda )

61,95 zł
49,56 zł
Okładka książki Wyspa pajęczych lilii
Li Kotomi

Wyspa pajęczych lilii

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,00 zł
36,00 zł
Okładka książki Spektrum immanencji
Cezary Woźniak

Spektrum immanencji

( Oprawa miękka )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki W sieci mediów społecznościowych
Aleksandra Powierska

W sieci mediów społecznościowych

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Wydanie drugie
Jon Hershfield , Tom Corboy

Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Wydanie drugie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
41,99 zł
Od przysłowia głowa nie boli
Grzegorz Szpila

Od przysłowia głowa nie boli

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Wczesne objawy autyzmu
Mary Lynch Barbera

Wczesne objawy autyzmu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka książki Nomadyczność. Podmioty – przestrzenie – pojęcia
red. Jakub Kornhauser , Zofia Małysa-Janczy

Nomadyczność

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,40 zł
40,32 zł
Okładka książki Terapia rodzin oparta na mentalizacji
Eia Asen , Peter Fonagy

Terapia rodzin oparta na mentalizacji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

62,00 zł
46,50 zł
Okładka książka Ewolucja koncepcji klastrów a uwarunkowania ich globalnej pozycji
Joanna Bohatkiewicz-Czaicka , Marta Gancarczyk

Ewolucja koncepcji klastrów a uwarunkowania ich globalnej pozycji

( Oprawa miękka )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Nomadzi
Anthony Sattin

Nomadzi

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

78,00 zł
62,40 zł
Okładka książki Wokół tematyki zarządzania mediami (i nie tylko)
red. Marzena Barańska , Anna Modzelewska

Wokół tematyki zarządzania mediami (i nie tylko)

( Oprawa miękka )

61,95 zł
49,56 zł
Okładka książki Historia medycyny... 3
Ryszard W. Gryglewski

Historia medycyny... 3

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
okładka książki Normatywne aspekty terapii zaawansowanych
Włodzimierz Galewicz , Wojciech Ciszewski , Olga Dryla , Piotr Grzegorz Nowak

Normatywne aspekty terapii zaawansowanych

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Droga herbaty
Aaron Fisher

Droga herbaty

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

62,00 zł
49,60 zł
okładka książki Lęk i zamartwianie się u nastolatków.. Wydanie II
Lisa M. Schab

Lęk i zamartwianie się u nastolatków. Wydanie II

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

58,00 zł
40,60 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...