EN
Okładka Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006 Data premiery: 10.09.2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN (pdf): 978-83-233-8010-8
Kraj pochodzenia producenta: Polska
Tagi:
USA

POLECANE KSIĄŻKI

David Isaacs

Szczepienia

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

64,99 zł
51,99 zł
Okładka książki Córki samurajów w podróży życia
Janice P. Nimura

Córki samurajów w podróży życia

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

67,00 zł
53,60 zł
Marc Hartzman

Wielka księga Marsa

(Oprawa twarda)

68,00 zł
54,40 zł
red. Piotr Franaszek

Kampus 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego

(Oprawa twarda)

47,25 zł
37,80 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Eine holprige W poszukiwaniu doskonałości dydaktycznej
red. Iwona Maciejowska , Anna Sajdak-Burska

W poszukiwaniu doskonałości dydaktycznej

( Oprawa miękka )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Geohistory of Galicia 1772–1918
red. Tomasz Kargol

Geohistory of Galicia 1772–1918

( Oprawa twarda )

65,10 zł
52,08 zł
Okładka książki Potęga języka
Viorica Marian

Potęga języka

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

74,00 zł
59,20 zł
Okładka książki Stille Perturbationen
Beata Gorycka

Stille Perturbationen

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Umysł ponad nastrojem. Wydanie drugie
Christine A. Padesky , Dennis Greenberger

Umysł ponad nastrojem. Wydanie drugie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

105,00 zł
84,00 zł
Okładka książki Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MŚP produkujących meble w Polsce
Mateusz Janas

Źródła przewagi konkurencyjnej

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Terapia rodzin oparta na mentalizacji
Eia Asen , Peter Fonagy

Terapia rodzin oparta na mentalizacji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

62,00 zł
49,60 zł
Okładka książka Ewolucja koncepcji klastrów a uwarunkowania ich globalnej pozycji
Joanna Bohatkiewicz-Czaicka , Marta Gancarczyk

Ewolucja koncepcji klastrów a uwarunkowania ich globalnej pozycji

( Oprawa miękka )

48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Droga herbaty
Aaron Fisher

Droga herbaty

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

62,00 zł
49,60 zł
Okładka książki Thinking Literature
Anna Kwiatek , Marcelina Połczyńska , Agnieszka Romanowska , Wiktoria Wawrzyńczyk

Thinking Literature

( Oprawa miękka )

44,10 zł
35,28 zł
Niedostępny
okładka książki Normatywne aspekty terapii zaawansowanych
Włodzimierz Galewicz , Wojciech Ciszewski , Olga Dryla , Piotr Grzegorz Nowak

Normatywne aspekty terapii zaawansowanych

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Separacje
red. Bogusława Piasecka , Katarzyna Morajda

Separacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,90 zł
39,12 zł
okładka książki Lęk u dzieci. Wydanie II
Ronald Rapee , Ann Wignall , Susan Spence , Vanessa Cobham , Heidi Lyneham

Lęk u dzieci. Wydanie II

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

58,99 zł
47,19 zł
Okładka książki Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Wydanie drugie
Jon Hershfield , Tom Corboy

Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Wydanie drugie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka książki Zarządzanie zielonymi hotelami
Marek Bugdol , Daniel Puciato

Zarządzanie zielonymi hotelami

( Oprawa miękka )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1
Katarzyna Filipowicz , Adam Krawiec , Tomasz Tokarski

Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1

( Oprawa miękka )

54,60 zł
43,68 zł
Okładka książki Wczesne objawy autyzmu
Mary Lynch Barbera

Wczesne objawy autyzmu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka książki Uzależnienia i emocje
Rebecca E. Williams , Julie S. Kraft

Uzależnienia i emocje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,00 zł
36,80 zł
Okładka książki Kilka słów o skuteczności nauki o uzdrawianiu
Józef Dietl

Kilka słów o skuteczności nauki o uzdrawianiu

( Oprawa twarda )

20,00 zł
16,00 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...