EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Globalny przemysł kulturowy

Medializacja rzeczy

Przekład: Jakub Majmurek, Robert Mitoraj

Seria: Cultura

Liczba stron: 310 Format: B5 Rok wydania: 2011 Data premiery: 18.11.2011

Opis książki

Ta książka to fascynująca historia o tym, w jaki sposób przedmioty materialne, takie jak zegarki czy odzież sportowa, stały się wymownymi symbolami kulturowymi i jak produkcja symboli, w postaci rozpoznawalnych globalnie marek, stała się nadrzędnym celem kapitalizmu. Globalny przemysł kulturowy to bogaty zasób źródeł empirycznych i teoretycznych, pokazujących, w jaki sposób przedmioty te – od butów Nike do filmu Toy Story, od globalnej piłki nożnej do sztuki konceptualnej – ulegają metamorfozom i przemieszczają się ponad granicami państw.
Globalny przemysł kulturowy ma ambicję stania się dialektyką oświecenia ery globalizacji. To podstawowa lektura dla studentów i wykładowców różnych nauk społecznych.

Autorzy rzucają wyzwanie doktrynom liberalizmu i marksizmu gospodarczego, a także teorii kultury. W samym środku produkcji i konsumpcji dostrzegają mechanizmy tworzenia znaczeń. Rynkiem towarów rządzą obecnie totemy, a kultura popularna wytwarza, przesuwa i dynamizuje ikony rynkowych marek. Krążenie wartości ekonomicznej ma dziś postać rozmowy między rzeczami-symbolami. Globalny przemysł kulturowy to świetnie udokumentowana, wyrafinowana intelektualnie, ważna książka.
Jeffrey Alexander, Yale University    

Podążając za biografią wybranych przedmiotów kultury, Lash i Lury niezwykłe przekonująco pokazują, że w dzisiejszej epoce globalizacji kultura odgrywa w produkcji ekonomicznej rolę znacznie donioślejszą niż kiedykolwiek w przeszłości. Przedstawione w książce argumenty zmuszają czytelnika do zasadniczej rewizji tradycyjnych pojęć o przemyśle kulturowym.
Michael Hardt, współautor książek Empire   
oraz Multitude: War and Democracy in the Age of Empire   


Scott Lash jest dyrektorem Centrum Studiów Kulturowych na Goldsmiths, University of London; Celia Lury jest profesorem socjologii w tej samej placówce.
Język publikacji polski
Tytuł oryginału Global Culture Industry: The Mediation of Things
Język oryginału angielski
ISBN: 978-83-233-3189-6
Kraj pochodzenia producenta: Polska

POLECANE KSIĄŻKI

Okładka książki To nie ja
Karmele Jaio

To nie ja

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

33,99 zł
27,19 zł
Molly Millwood

Macierzyństwo bywa trudne

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

55,00 zł
44,00 zł
Alyson Beytien

Autyzm na co dzień

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

48,00 zł
38,40 zł
Niedostępny
Monika Szubrycht

Autyzm

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

39,90 zł
31,92 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Αἰολικά
Wojciech Sowa

Αἰολικά

( Oprawa miękka )

54,60 zł
43,68 zł
Okładka książki Separacje
red. Bogusława Piasecka , Katarzyna Morajda

Separacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,90 zł
39,12 zł
Okładka książki Geohistory of Galicia 1772–1918
red. Tomasz Kargol

Geohistory of Galicia 1772–1918

( Oprawa twarda )

65,10 zł
52,08 zł
Okładka książki 25 milionów iskier
Andrew Leon Hanna

25 milionów iskier

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,00 zł
36,00 zł
Okładka książki Szkice o zdrowiu publicznym w trudnych czasach
Włodzimierz Cezary Włodarczyk

Szkice o zdrowiu publicznym w trudnych czasach

( Oprawa miękka )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka książki Twentieth-Century Models of the Theatrical Work
Krzysztof Pleśniarowicz

Twentieth-Century Models of the Theatrical Work

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książka Translacje teorii
Weronika Szwebs

Translacje teorii

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,99 zł
37,59 zł
okładka ksiązki Badania oparte na danych dotyczących zdrowia
51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Progress in Latin America (in the post-Covid reality)
47,25 zł
37,80 zł
Okładka książki Technopaideia
red. Sebastian Borowicz , Joanna Hobot-Marcinek

Technopaideia

( Oprawa twarda )

57,75 zł
46,20 zł
Okładka książki Jedyna córka
Guadalupe Nettel

Jedyna córka

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

45,00 zł
36,00 zł
Okładka książki Uzależnienia i emocje
Rebecca E. Williams , Julie S. Kraft

Uzależnienia i emocje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,00 zł
36,80 zł
Okładka książki Konstruowanie kursu języka biznesu dla studentów filologii rosyjskiej
51,45 zł
41,16 zł
okładka Filologiskt smorgasbord 5
red. Ewa Data-Bukowska , Magdalena Wasilewska-Chmura

Filologiskt smörgasbord 5

( Oprawa miękka )

44,10 zł
35,28 zł
Okładka ksiązki Jak trauma i poczucie bezpieczeństwa wpływają na nasze życie
Seth Porges , Stephen W. Porges

Jak trauma i poczucie bezpieczeństwa wpływają na nasze życie

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

55,99 zł
44,79 zł
Okładka ksiązki Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów
Joanna Trzópek-Paszkiewicz

Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów

( Oprawa miękka )

49,35 zł
39,48 zł
okładka książki ASEAN
Jan Wiktor Tkaczyński

ASEAN

( Oprawa twarda )

51,45 zł
41,16 zł
okładka książki Bohemiada konstytucyjna
Marek Bankowicz

Bohemiada konstytucyjna

( Oprawa twarda )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka ksiązki Antologia
Jan Stobajos

Antologia

( Oprawa miękka )

49,35 zł
39,48 zł
Okładka książki Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1
Katarzyna Filipowicz , Adam Krawiec , Tomasz Tokarski

Wykłady z teorii wzrostu gospodarczego. Tom 1

( Oprawa miękka )

54,60 zł
43,68 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...