SPIS TREŚCI
Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska
Wprowadzenie 9
AKTYWIZOWANIE STUDENTEK I STUDENTÓW
Małgorzata Herman
Praktyczne przykłady aktywności i form aktywizacji studentów chemii 15
Joanna Dębowska-Ludwin
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii – studium przypadku 23
Dagmara Sokołowska
Badania na małą skalę w edukacji – dwa wymiary odkrywania przez dociekanie 35
Wioleta J. Karna, Kamila Noworól
Design thinking jako metoda kształcenia w zakresie rozwoju kompetencji studenta 47
Karolina Wawer
Design thinking w praktyce polonistycznej 59
Anna Grygoruk
Odwrócony egzamin jako metoda aktywizowania studentów 77
Łukasz Hajduk
Zdalna i stacjonarna możliwość wdrażania modelu pisania magisterskich prac wdrożeniowych w naukach humanistycznych i społecznych 91
DOŚWIADCZENIA EDUKACJI ZDALNEJ
Monika Czyżewska, Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska
W stronę refleksyjnej praktyki i dialogicznej informacji zwrotnej w synchronicznym i asynchronicznym nauczaniu (zdalnym).
Inspiracje dydaktyczne z Aarhus University 107
Wojciech Szymla, Anna K. Stanisławska-Mischke
Rola uprzednich doświadczeń nauczyciela akademickiego a efektywność zdalnej dydaktyki w trakcie pandemii COVID-19. Studium przypadku 119
Małgorzata Lasota, Grzegorz Kasparek, Patryk Obajtek, Anna Jagusiak, Martyna Pacanowska
Wzbudzanie zainteresowania studentów tematyką zajęć z wykorzystaniem technik aktywizujących podczas zajęć on-line 131
Anna Wierciak
Użycie cyfrowych opowieści w nauczaniu na poziomie akademickim na przykładzie lektoratu języka angielskiego 145
Aeddan Shaw, Elżbieta Zienkiewicz
Introducing the flipsaw classroom 153
Artur Gunia
Blog jako narzędzie aktywizacji i motywowania studentów – przykład wykorzystania w dydaktyce zdalnej 161
Brygida Kuźniak
Akademicka netykieta. Garść uwag opartych na regułach protokołu dyplomatycznego 179
Aleksandra Lis, Iwona Maciejowska
Zdalne nauczanie w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Implikacje na przyszłość 187
WSPARCIE KADRY AKADEMICKIEJ OBECNEJ I PRZYSZŁEJ
Iwona Maciejowska, Katarzyna Zięba, Bartosz Trzewik, Nataša Brouwer, Ştefania Grecea, Bob Pirok, Jocelyne Vreede, Matti Niemelä, Johanna Kärkkäinen
Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich na wydziałach ścisłych, przyrodniczych, technicznych i inżynieryjnych. Potrzeby i oczekiwania 201
Anna K. Stanisławska-Mischke, Aneta Powroźnik
Krótkie szkolenia czy „duże” programy szkoleniowe dla nauczycieli akademickich? Doświadczenia projektu UEK Hub. Uniwersytecki hub dydaktyczny 217
Joanna Markowska, Jacek Markowski, Monika Brząkała, Marta Dzimińska, Artur Majchrzak, Sylwia Biały, Dominika Hołodziuk
Model szkoleń w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowo-pedagogicznych nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Przyrodnicznym we Wrocławiu w czasie pandemii 229
Anna Wach, Joanna Furmańczyk
Wsparcie rozwoju kompetencji do nauczania on-line w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu 247
Anna Sajdak-Burska
Zagrajmy w pokera… czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej 259
Iwona Maciejowska
Ewaluacja efektów uczenia się jako jeden z tematów rozwoju kompetencji dydaktycznych doktorantów 273